Beste leden, ouders en verzorgers,
Het is zo ver! De sporthal gaat weer open! We krijgen daarbij veel vrijheden; we kunnen zonder 1.5m maatregels onze mooie sport beoefenen. Echter gelden er wel duidelijke en strikte maatregelen / beperkingen voor en nadat je de op de baan staat. Grofweg zijn er twee situaties:
- Op de baan speel je badminton zonder de 1,5 m regel. Dubbelen mag dus ook. Wel vermijd je contact zo veel mogelijk! Zo schud je bijv. geen handen en geven we niet de bekende high five.
- Buiten de baan gelden de standaard regels van het RIVM: de 1,5 m afstand regel, geen handen schudden, hoesten in je ellenboog, handen extra wassen én met klachten blijf je thuis. Dit geldt dus voor alle locaties in en rondom de sporthal, behalve de badmintonbaan. Concreet is dit: in de gangen, in de kantine en tussen de banen.
In de hal is ontsmettingsmiddel beschikbaar. Verder worden alle gebruikte materialen zo goed mogelijk schoongemaakt na gebruik. Verzoek hierbij is: raak zo min mogelijk aan! Netten worden opgebouwd door en onder toezicht van de Corona verantwoordelijke. Deze zal ook toezien dat de netten (en palen) en andere materialen bijv. shuttles en dozen) zo goed mogelijk ontsmet worden. Grootschalig poetsen doet de Gemeente. D.m.v. A4tjes wordt je herinnert aan de algemene Corona maatregelen.
Oproep: er heeft zich nog niemand gemeld als Corona verantwoordelijke! Zonder Corona verantwoordelijke word er niet gebadmintond en gaat de kantine niet open. Als niemand zich meld wijst het bestuur mensen aan per groep / avond. Het bestuur is de eerste week sowieso ook aanwezig om samen met de Corona verantwoordelijke de zaken gezamenlijk op te pakken / op weg te helpen. Heb je vragen neem contact op met het bestuur. Je word dus niet in het diepe gegooid.
Binnenkomst sporthal: je komt in je sportkleding en met volle bidon naar de sporthal. Je wisselt van buiten- naar zaalschoenen in de gang bij het beheerdershok. Je spullen mogem mee de hal in. De kleedkamers zijn niet open. Er is één WC open.
Het speelschema:
De hal is open op wo en vr tussen 19:00u en 22:00u t/m 23 augustus:
- Wo: 1ste selectie (groep van Alex), 2de selectie (groepen van Paul en Joris), oudere competitie spelende jeugd (voormalige groep van Rob)
– Er geld dus op de woensdag geen tijdsslot per groep. Iedereen die staat ingedeeld is dus welkom tussen 19:00 en 22:00u. - Vr: 19:00-20:00u de jongste jeugd, 20:00-22:00u recreanten.
Dit schema is een voorlopig schema. De praktijk zal uitwijzen of we dit doorzetten. Na 23 aug start, voor zover we nu kunnen voorzien, het normale seizoen weer.
Tot 23 aug speelt iedereen vrij. Er zijn geen trainers aanwezig. Met uitzonder van de jongste jeugd. Zij doen een gezamenlijke warming up en spelen daarna vrij onder begeleiding. Dit is op vrijdag van 19:00-20:00u. Eveneens tot 23 aug.
Buitentraining:
De buitentraining gaat zoals eerder ook al aangekondigd door. Belangrijk om te weten is dat het trainingsschema zoals gegeven door Paul pas echt nuttig is / zin heeft voor je conditie opbouw wanneer deze helemaal word afrond. Bij voldoende animo zet Paul zijn training graag door in de vakantieperiode. Paul zijn schema loopt tot ongeveer half aug. Ben je toch verhinderd laat dit dan weten aan Paul. Alvast bedankt!
Let op: het betreft alleen de buitentraining van trainer Paul! Voor de jongste jeugd vervalt de buitentraining per direct. Daarvoor in de plaatst kan deze zomer iedere vrijdag van 19:00u – 20:00u gespeelt worden door de jongste jeugd: zie het speelschema hierboven.
Kantine:
Vanaf volgende week mogen we weer de hal en dus de kantine in. Hier geldt nog steeds de 1.5 meter afstand en de andere basisregels, dus deze moeten ook in de kantine nageleefd worden. Als bestuur kijken we nog of het nodig is om ook een corona-verantwoordelijke aan te stellen voor in de kantine. Praktisch zullen we dus ook per avond moeten kijken of het aantal aanwezigen niet te groot wordt, om zo de 1.5 meter te kunnen waarborgen.
Er zal desinfecterende gel etc. aanwezig zijn, dus nadat we in de kantine zijn geweest is het aan ons om deze even te desinfecteren waar nodig.
We zullen de eerste (twee) weken nog geen pinautomaat in de kantine hebben, deze is besteld maar nog niet binnen. Daarom hebben we een lijst gemaakt waarop de eerste weken de naam, datum, verantwoordelijke en het aantal muntjes ingevuld kan worden. Deze lijst zullen we, nadat de pinautomaat binnen is, weer afwerken om de pintransacties alsnog te voltooien. Het is dus de bedoeling dat alle muntuitgaven opgeschreven worden, en achteraf betaald worden. Het is dus niet de bedoeling om met contant geld tijdelijk deze muntjes te kopen. We vragen alle leden in de kantine om zo veel mogelijk eerst hun eigen muntjes op te maken voordat ze nieuwe willen bestellen, om het credit-lijstje niet te lang te laten worden.
Tot slot verwijzen wij graag nogmaals naar de bijlage voor de voorwaarde vanuit de Gemeente Weert.
Wij hebben heel veel zin om weer aan de ‘slag’ te gaan. Jullie hopelijk ook! Voor zolang we te maken hebben met het coronavirus vragen wij om uw begrip, flexibiliteit en gebruik van gezond verstand in de aanloop naar en na de opening van 1 juli van sporthal en kantine. Vragen, op-, aanmerkingen of wil je graag een bijdrage leveren? Mail naar: bestuur@bcweert67.nl !
Sportieve groeten van het bestuur en tot snel in de hal!
Brian, Bas, Rebecca, Tom, Maike en Sam